KANJON MRTVICE

Kanjon Mrtvice svakako je jedan od najlepših kanjona bivše Jugoslavije. Skriven podno planine Maganik predstavlja pravo blago netaknute prirode. Nalazi se 30 km od Kolašina u pravcu Podgorice, u selu Međurječje. Sa magistrale treba obratiti pažnju na znak sa desne strane, koji pokazuje pravac za kanjon Mrtvice. Ide se niz mali asfaltni put nekih stotinak metara, do iznad čeličnog mosta, gde se mogu parkirati kola na poljani. Tu se nalazi tabla koja vam pokazuje da ste na dobrom putu.

Čelični most na Mrtvici

Staza ide na levo, ka ušću Mrtvice u Moraču. Međutim, ne treba se spuštati do ušća, već pratiti stazu koja skreće desno i ide iznad toka reke Mrtvice.

Ušće Mrtvice u Moraču

Staza ka kanjonu Mrtvice

Staza je markirana i vodi kroz šumu iz koje se pruža prelep pogled na svetlozelenu reku Mrtvicu.

Staza vodi do Danilovog mosta, koji je knjaz Danilo podigao 1858. godine.DSCN0177

Danilov most

Ne prelaziti most, nego nastaviti stazom iznad mosta kroz šumu!DSCN0181

Staza iz šume izlazi na makadamski put koji vodi do kuće Bulatovića. Ne skretati nigde sa puta, put vodi pravo do kuće! Taj deo staze dugačak je 2 km.

Kada se prođe kuća, staza vodi na dole u mali potok koji treba preći. Nailazite na kapiju.

Prođe se kapija i izlazi se na jednu livadu na kojoj se nalazi druga kuća.

Staza vodi pored kuće i odmah tu je i ulaz u kanjon.

Ulaz u kanjon Mrtvice

Kanjon je dugačak oko 8 km i završava se kod sela Velje Duboko. Od Velje Dubokog se može doći do Kapetanovog jezera na Moračkim planinama. Prva atrakcija na koju se nailazi na ulazu u kanjon je most ka Mrtvom Dubokom.

Most ka Mrtvom Dubokom

DSCN0185 DSCN0186

Odatle je potrebno oko 15 minuta do Kapije želja.

Kapija želja

Staza dalje ide prema Mrtvičkim gredama, sve vreme se pružaju fantastični pogledi na ovaj veličanstveni kanjon.DSCN0197 DSCN0199

Konačno – čuvene Mrtvičke grede! Mrtvičke grede su staza koju je kroz stenu probio general Danilo Jauković 1973. godine, kako bi napravio put između sela Mrtvo Duboko i Velje Duboko. Zaista impresivan prizor!

Mrtvičke grede

Idemo još malo dalje do mesta sa natpisom “Plaža“, odakle se istom stazom, za sat i po, vraćamo natrag.

Neverovatno kakvu nam je lepotu priroda podarila! Ovo je mesto koje ostavlja bez daha, zbog ovako lepih prizora čovek se oseća potpuno ispunjenim i srećnim. Svakako jedno od mesta koje ćemo posetiti ponovo, jer kanjon Mrtvice nikoga ne ostavlja ravnodušnim!

Jul 2012. god.

5 Responses to “KANJON MRTVICE”

Оставите одговор

Powered by http://wordpress.org/ and http://www.hqpremiumthemes.com/